27.8.12

Mecitefendi Aynısefa Kremi ve Egzama İlleti

 Öncelikle söyleyeyim, egzamalılara yönelik bir post olacak bu. Hatta bu aralar cilt bakımı postu yaparsam hep bu konuya odaklanacağım galiba. Çünkü biz zavallıların bu minik belası aslında hayatımızı zehreder, ancak çeken bilir. Öldürmeyip süründüren (abartıya gel), çok sinir bozucu ve başlı başına stres kaynağı bir hastalıktır bu. O kadar bıktırıcı bir şeydir ki şu uzun postu baştan sona okuyacak sabrı gösterteceğinden eminim. Sadece görünümünü önemseyen değil insan içine çıkan tüm egzamalı insan evlatları bu illeti kafasına takıp dert edinmeden duramaz. Ama yine de, en büyük derdimiz bu olsun tabii.

Daha önce de bahsettim, cildim pul puldur, devamlı kaşlarımdaki ve burnumun kenarındaki deriler soyulur. Uzaktan bakınca pek sorunlu bir cilt gibi gözükmese de o koca koca deri parçaları pasaklı ve bakımsız imajı verir. Kusursuz uygulanmış makyajın etkisini bir anda siler, ki zaten sırf bu yüzden cildinizin sevdiği bir makyaj ürünü bulamazsınız, makyajınız hiçbir zaman kusursuz olmaz. Kuru ciltler için bir şeyler alırsınız, asla cilt tarafından emilmez ve kusulur; yağlı ciltler için bir şey alırsınız pul pul görünümü daha da belirgin hale getirir. Üstelik makyaj yapmıyor olsanız bile kim suratına ve saçlarına (bu neyse ki çok sık olmuyor bende) kar yağmış gibi görünmeyi ister ki? O deri parçalarını tırnağınızla falan soysanız daha beter geri gelir, herkesin önerdiği peelingler pullanmayı fazlalaştırmaktan başka bir işe yaramaz... Genelde kullanılan ürün sayısı ne kadar az olursa o kadar rahatlar cilt.

Bana yaklaşık 3-4 sene önce egzama tanısı konmuştu. Fakat doktorum bunun nasıl bir şey olduğunu, neden oluştuğunu ve nelerin tetiklediği konusunda hiçbir bilgi vermediği için onun önerdiği ürünlerin dışına çıktığımda (ha çıkmadığım zamanda da pek faydalı oldukları söylemez) neler almam gerektiğini bilemiyordum haliyle. Bir süre sonra bu hastalığı kabullendim ve doktorun tanısını çoktan unuttum. Sonra da forumda benim çektiklerimi çekenlerin de olduğunu, bu kişilerin deneyimleriyle benim deneyimlerinin birebir örtüştüğünü gördüm. Böylece onların yardımı ve biraz da kendi araştırmalarımla kullandığım şeylerin içeriklerine dikkat etmeyi öğrendim.

Tamam, Aynısefa Kremi'ne geleceğiz herhalde birkaç saat sonra falan. 

Seboreik Dermatit ya da Atopik Dermatit gibi çeşitleri olan bu hastalık herkeste farklı belirtilerle ortaya çıkabiliyor. Tabii ki haliyle her ürünün her ciltte tepkisi farklı olabiliyor. Kimisi yukarıda bahsettiğim belirtileri hiç yaşamıyor, cildinde kızarıklık ve kaşıntı ya da hassasiyet sorunları gözlüyor. Bu yüzden başkalarının deneyimlerine %100 güvenmek çok mantıklı değil. Ama bu tarz paylaşımların internette çok az bulunması ve ben kendim de araştırma yaparken iyi kötü biraz yorum bulabilmek için kıvrandığımı çok iyi hatırladığımdan dolayı belki zavallı bir egzamalı kardeşime faydası olur, olmasa da en azından kendisini yalnız hissetmez, moral olur diye şu Aynısefa Kremi ile ilgili bir şeyler yazacağım.
Evet arkadaşım, bende işe yaradı bu şey. Ama ilk başta hiç de bu kadar emin değildim, hatta yüzüme sürmek konusunda tereddütlerim vardı (berbat mı berbat kokusunu da hesaba kat). Çünkü vazelin gibi vıcık vıcık yağlı ve çok katı bir yapısı var, balm gibi, fotoğrafta belli oluyor mu bilem . Ama zaten bunu nemlendirici olarak falan düşünmemek lazım. Kesinlikle tüm yüze sürülecek bir şey değil zaten. Problemli bölgelere (benim için kaşlar ve burun kenarları) birkaç kez uygulandığında o pulların görünümünü belirgin ölçüde azaltıyor ki bu doktorumun verdiği pek profesyonel pomada göre çok daha fazla işe yaradı demek oluyor aslında.

İçerik: Prunus Armeniaca (Apricot Kernel Oil) Kayısı Çekirdeği Yağı, Butter (Tereyağı), Beeswax (Doğal Balmumu), Parfume, Calendula Officinalis (Aynısefa Çiçek Özü).

Seboreik Dermatitlilere yağ içeren ürünler tavsiye edilmez çünkü zaten genelde yağlı ciltlerde görülen bir hastalıktır. Fakat ben yağların iyileştirici özelliğine inanıyorum. Tabii tereyağı belli ki kıvamı arttırsın diye konulmuş.

Aynısefa çiçeği, tahrişi önlemesi ve antiseptik olması dışında bir de mantara iyi geliyor (Seboreik Dermatit'e bir tür mantarın sebep olduğu düşünüyor). Aynı şekilde kayısı çekirdeği yağı da kırışıklıkları azaltıyor, akneyi önleyip sebum dengeleyici bir nemlendirici işlevi görüyor. Bu iki madde de kozmetikte -özellikle egzama ve sedef önleyici olarak- çok kullanılıyor. Aktarlardan ayrı ayrı alınıp kullanılabilir tabii ama özellikle kayısı çekirdeği yağı seyreltilmeden kullanılırsa fazla yoğun gelip sivilce yapabilir.

Mecitefendinin Aynısefa kremini Bakırköy'deki Bitkisel.net'ten yaklaşık 10 liraya almıştım. Şimdi düşünüyorum da, o gün nadir olarak işini bilen bir görevliye denk gelmiştim ve önerdiği her ürünü almadığım için ya da en azından bir yere not almadığım için kafamı duvarlara vurduğum da talihsiz bir gerçek tabii. Ne yazık ki kendisini sonraki ziyaretlerimde bir daha göremedim. Bu kremi internetten sipariş etmek isteyenler buradan Mecitefendi'nin resmi sitesini ziyaret edebilir.

68 yorum:

  1. bu kremi seneler önce kardeşimde de cilt sorunları olduğunda almıştık.tam neydi sorun hatırlamıyorum ama kullandıktan sonra annem her sorana büyük bi coşkuyla tavsiye eder hale geldi. hatta sedef izleri olan kuzenim de kullanmıştı. ve yine işe yaramıştı. tabi önemli husus araştırmak; her bulduğumuzu sürmemek lazım. ankara'da çok bilgili aktarlar sayabilirim sana. ama istanbul'da aldığım baharatlar bile bayat çıkıyor:( bu çok üzücü çünkü bitkisel şeyleri,kürleri, çayları, kremleri çok severim ben.ırsi hatta.
    mesela,bugün duşta çok fena saçımın döküldüğünü (elime tutam tutam geldi!) anneme söyleyince geçen ay ankara'dan aldığımız saç kürünü hatırlattı.hoşuma gitti bu durum.yazını görünce de aynı his...
    ne kadar uygarlaşsak da ne kadar metropol insanı olsak da içimizde küçük ecinli bi şaman barındırıyor olmamız çok eğlenceli bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off İstanbul konusunda çok haklısın nereye güveneceğimizi şaşırdık=/

      Açıkçası bitkiler yağlar kürler vs bilmemne high end markanın pek pahalı kremine göre bana da çok daha cazip geliyor. Hatta hiç işim yok ya web sitesi havalı animasyonlara sahip olmayan küçük ev şirketleri buldum böyle el yapımı ürünler falan. Türkiye'de de en basitinden köylü kadınların yaptığı sabunlar var çok ucuza. Al işte mis gibi hem onları da destekle değil mi?

      Ama cidden, saç dökülmesine şu aktardan alınan yağlar kadar başka hiçbir şey iyi gelmiyor. Hint yağı, zeytin yağı, badem yağı... Neyse annen daha iyi biliyordur=D

      Sil
  2. ya bu kremi annem de yanık lekesi için kullandı tamamen geçti. sonra benim de bacağımda kocamaan bir yara izi vardı. şidmi onun için kullanıyorum ve küçücük kaldı yara izi. kokusu dayanılmaz derecede kötü ancak mucizevi bir şey bu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo gerçekten denildiği kadar varmış demek ki.

      Sil
  3. merhaba,sen anlattıkça bende ki tepki şu oldu: ay evet of evet ya:)))
    bendede 3-4 sene önce başladı göz çukurunun alt bölgesinde ve burun kemerinde var bende.ne denesem olmadı aynı zamanda eczacıyım,sonra finegzema krem var otc ilacın onu keşfettim 12,5 lira ücreti var içeriğinde zeytinyağı ve salisilik asit dikkat çekici.çok iyi geldi bana şimdi vazgeçemediğim kremim düzenli kullanırsam baya baya pürüzsüz oluyor ama bırakırsam tabiki aynı tam bir çözümü yok zaten birçok şey tetikleyebiliyo.bir dene bence tekrar geçmiş olsun...bu arada blogunu sürekli takip ederim yorum yazmasamda:)hep yazman dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki şu krem bitsin onu deneyeceğim o zaman. Sana da çok geçmiş olsun. Hepimize hatta!

      Güzel sözlerin için teşekkürler;)

      Sil
  4. Geçen ay günlük temizleyici olarak da kullandığım bioderma h2o bitmişti ben de önemsemedim başka ürünler kullandım , değiştirdiğim tek şey yüz temizle rutinimdi ve 2-3 haftada öyle fena bir atak yaşadım ki ! Bir kaç gün evden çıkmak istemedim suratım gerçekten fena bir haldeydi . Görüntü olarak karanlıkta çocukları korkutacak kıvamda olmasının yanı sıra öyle fena kaşınıyordu ki elimde yelpaze ile gezer olmuştum ! İşin kötüsü de gittikçe yayılıyordu , burun çevremden başlayıp her iki yanağıma da yayıldılar , suratımın ortasında koskoca kıpkırmızı kaşınan akan bir yara vardı ! Bir noktadan sonra -hiç bu kadar şiddetli bir atak yaşamadığımdan - nasıl geçicek ki bu , geçmeyecek herhalde diye kara kara düşünür oldum çünkü ilerliyordu her gün .. Sonra düşünmeye başladım ne değiştirdim de böyle oldu diye , biodermaya geri döndüm , yüzümü soda ile toniklemeye devam , musluk suyundan uzak dur , bioderma sensibio light nemlendirici tamam , ve o atak sırasında yara çok kırmızı- kötü haldeyken sadece o kısıma bir göz merhemi sürmeye başladım . 1 hafta da normal bir yüze kavuştum !! Göz merhemimi iyi geldi benim rutinime geri dönmem mi ayırt edemiyorum çünkü can havli ile ne yapılması gerekiyorsa yapmaya hazırdım :)) Yıllardır cildimde ne olsa annem o merhemi dayıyor burnuma ve ben ısrarla reddediyordum bu son atağa kadar . Jel kıvamında yoğun antibiyotikli bir krem , eczanelerde satılıyor adı da tobrased . Bu da böyle bir anımdı :)) Cyborgcum blogunu sık sık güncelleyince çok seviniyorum hep takip ediyorum yazılarını sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun gerçekten fena bir atak yaşamışsın=/ Göz merhemi önerini de bir kenara yazdım. Tobrased. İçeriğinde neler var acaba da böyle iyi geldi?

      Bir de musluk suyu konusunda çok haklısın, ne kadar az kullanırsak o kadar iyi.

      Aynısefa kremini de küçük bir bölgede dene bence, şimdiye kadar iyi gelmeyen kimse yok gibi.

      Ankacım keşke seni de daha çok görebilsek blogda=) Gözlerimiz arıyor hep.

      Sil
    2. Yaz boyunca bir rehavet bir tembellik sorma Cyborg , sonbahara doğru silkindim de kendime geliyorum :))
      Aynısefayı ben de bir kenara yazdım , tekrar bir atak yaşarsam -ki umuyorum yaşamam - deneyeceğim

      Sil
    3. Ben de öyle umuyorum. Stres falan yapma sakın;D Malum en çok o tetikliyormuş...

      Sil
  5. offf yıllardır oğlum egzama.son bir yılda rahat bir nefes almıştıkki gene yüzünde başladı.o kadar canım sıkkınki.napcağımı bilmiyorum.psikolojimizi bozdu bu hastalık.siz yine büyüksünüz.küçücük bebek napsın.Valla ömrümden 10 yıl gitti.gene başladık.çok çok üzgünüm.Allah başka keder vermesn tabiki.Ama buda ömrümüzü yedi bizim.(Şu karakter doğrulamayı kaldıramazmısın çok zor oluyor yorum yapmak)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Zorluğunu tahmin edebiliyorum.

      Sil
  6. Ben de Sedef vardı el bas parmağımda. Deli gibi kasiniyordu ve ayrılıp kanıyordu. Bı sürü ilaç denedim olmadı, bı gün bı baktım kendiliğinden gecmis,saka gibi! Ama daha beteri, sacımda, dirseğimde ve diz kapağımda Sedef var. Özellikle saclarım deli gibi kaşınıyor, 10 parmak kasıyorum resmen. Ve saclarım neden bilmem oluk oluk dökülüyor,bu dökülmeye bı care varsa Allah izası icin söyle, kel kalacam. Bu arada cultery free yazını okurken buraya geldim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Yalnız benim bildiğim sedef, egzama gibi hastalıklar geçmez, sadece ara ara geçti gibi görünüp sonra yeniden atağa başlar. Ama umarım sende bir daha başlamaz, hakikaten geçmiştir. Saç derisi için bazı şampuanlar var ardıç, kükürt ya da katranlı vs. Belki aktara gitsen böyle bir şampuan ya da sabun verir sana? Bıttım sabunu da hem dökülmeye hem kepeğe (yani egzama saç diplerinde kepek olarak kendini gösteriyor) iyi geldiğini söylüyorlar. Ama tabii ki en garantisi doktora danışmak;)

      Sil
  7. egzema benimde baş belam tek çare acı,baharat,çiğ domatesden uzak durmak
    ben çok ürün kullandım dermokozmetik ürünlerdi bunlar ama çokta geçirmediler.cildiniz için aldığınız ürünler kesinlikle hassas cltler için olmalı,boya ,paraben içermemeli bunlara dikkat ettikten sonra çok bi rahatsızık veermiyor arkadaşlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beslenme de çok önemli bir faktör tabii. Banim egzemama pek etki etmiyor açıkçası -çok fazla ıvır zıvır yediğimde sivilce yapıyor en fazla.

      Dermokozmetik ürünler konusunda çok haklısın, pek bir şey değiştirmiyor. Sadece doğru ürünü bulunca biraz daha kontrol altına alıyor. Hiçbir zaman hastalığın geçmesi gibi bir durumuz yok maalesef.

      Sil
  8. bloğunuzu yeni keşfettim yazınızı okuyup gerçekten çok beğendim bende aynı dertten muzdaribim daha önce bahsettinizmi bilmem saçınızda egzama varmı varsa hangi şampuanı kullanıyorsunuz bana mail atarsanız gerçekten çok sevinirim cryangel55@hotmail.com

    YanıtlaSil
  9. Saçımda egzama zaman zaman çok az seviyede oluyor. Sonra kendiliğinden geçiyor.

    Doa Kozmetiğin sülfatsız şampuanını kullanıyorum şu anda. Ama egzamaya pek bir faydası olmuyor.

    Bence bazı bakım yağlarını saç diplerine kür olarak uygulayabilirsiniz? Bir de kükürt/ardıç/katranlı sabunlar egzamaya iyi geliyor diye duydum ama siz yine de doktorunuza danışın, internetten araştırın;)

    YanıtlaSil
  10. Cyborg cum merhaba,
    Blog un super gerçekten ve sd li bir bloger da olman seni kendime çok daha yakın hissetmeme sebep oluyor:)
    Aynısefa kremini denemek istiyorum ama yağlı diye çok korkuyorum, hala memnuniyetin devam ediyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala çok memnunum. Bu aralar ataklarım fazla olmuyor ama başedemediğim zaman kesin çözüm olarak yine bu kremi sürüyorum mutlaka. Yalnız yağ konusuna gelince, burada korkulacak tek yağ içindeki tereyağı. Muhtemelen kıvamını arttırsın diye konulduğunu tahmin ediyorum. Ama bütün yüzüme sürmediğim, sadece sorunlu bölgelere uyguladığım için sivilce vs gibisinden bir sorun yaşamadım.

      Egzama tedavisinde ilaçlar dışında (ki onlar da bir etki etmiyor bana) tek iyi gelen şeyler yağlar açıkçası. İnternette biraz araştırırsan Argan, Jojoba, Macadamia, Çay Ağacı ve bir sürü yağdan memnun egzamalı var. Bu kremdeki tereyağı seni rahatsız ediyorsa, asıl iyi gelen Aynısefa ve Kayısı Çekirdeği Yağlarını saf halde de alabilirsin? Bunun dışında Shea ve Argan yağlarını denedim, memnun kaldım;)

      Ama cilt denen şey herkeste farklı oluyor. Bana iyi gelenler sana iyi gelmeyebilir de, aklında bulunsun.

      Sil
  11. sivilce izleri için etkilimi sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde Aynısefa ve özellikle Kayısı çekirdeği yağı sivilce izleri için etkili diye biliyorum. Bu ikisini de bulunduruyor içinde. Ama ben hiç denemedim, yanlış yönlendirmeyeyim.

      Sil
  12. Eski yazınıza yeni yorum giriyorum :)
    Aynisefa deftere yazıldı, Sebireik Dermatit bendede var maalesef, en cok saclarimi tutuyor, nizoral sampuanla atak yaptığında baskiliyorum, bu kısır döngüde yıllardır gidiyoruz şimdilerde Nude sampuan kullanıyorum ona bile reflex gösterdi :( çaresi yok kabullendim artık.

    Ciltteyse kaslarıma yerleşti tabi zamanla kaslarımda seyrelme oldu, tatlibadem ve Hint yağı karışımını 8 aydır filan kullanıyorum ve ilginçtir Dermatit kaslarımdan gitti, sonuçta aldım gurlesmeye başladı :) kasintili yerlerede Prednol-a suruyorum hemen geçirir burun kenarlarımıza iyi gelecegini düşünüyorum, her banyoda hacisakir doğal sabunla ovalayarak kese yaparım ölü deri yüzden gider, cikincada hemen nemlendirici..Biryerde madensuyununda bu derde cok iyi geldigini okudum deneyeceğim Basa gelen çekiliyor neyapalim :(
    tecrubelerede kulak vermek en iyisi..

    Bloğunuzu ilgiyle okuyorum faydalı bilgiler var, banada beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nizoral'in pomadını cildime kullandım ben ve hiçbir işe yaramadı. Aynısefadan da hiç umudum yoktu ama hala bir atak gelince ona sarılıyorum. Kaşlardaki deri dökülmelerine yağların iyi geldiğine kesinlikle katılıyorum! Ayrıca aktardaki ucuz doğal sabunlar (kükürlü-zeytinyağlı mesela) SLS'li jellere göre çok daha işe yarıyor. Dediğiniz gibi bir şekilde bulunuyor çare:)

      Sil
  13. bende bugün bir aktardan aynı sefa kremi aldım markasıb softem acaba marka fark ediyormu aktarcı sivilce izlerini geçirir dedi sivilce izlerinden dolayı birazda çukurlaşma var sizce geçermi yada önere bileceğiniz bişey varmı cevabınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok şey beklemeyin, ben egzama için aldım. Aynısefa ve kayısı çekirdeği yağı anti-bakteriyel olduğu için geçirdi. Ama sivilce izleri konusunda bir şey demeyeyim. Düzenli kullanımda belki işe yarar. İnternetten biraz daha araştırın bence.

      Markanın farkedeceğini sanmam.

      Sil
  14. ne yazık ki bende bir hata yapıp softemin aynısefa kremini aldım eve geldim bir baktım mecidefendi kremiyle uzaktan yakından hiç bir benzer yanı olmadığını gördüm... krem bembeyaz bildiğin basit bir kremin içine esansı basmışlar mis gibi kokuyo hepsi bu ve 20 liraya satıyorlar yazık oldu parama el kremi olarak bile işe yaramıyor aman dikkat mecidefendinin aynısefa kreminden başkası yalan...
    ayrıca marka çok farkeder adı üstünde marka :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Softem'in sabunları güzel gibiydi Aynısefa kremini almayı düşünmüştüm, bunu duyduğuma üzüldüm. Haber verdiğin için teşekkürler ayrıca. Mecitefendi ile Softem marka olarak benziyorlar ama önemli olan işe yaraması bence. Demek ki garanti olarak bellediklerimizden şaşmamak gerekiyor. Bir de bu kremde kayısı çekirdeği yağı var, hem de birincil içerik olarak. Onun da egzamaya çok iyi geldiğini duymuştum. Belki Softem'de olmadığı için işe yaramamıştır?

      Sil
  15. kremi açıp içine bakma şansım yok elbet
    bendeki eski krem aynı bu fotoğraftaki gibi sarımsı ve saydam bir renk ve kokusu tuhaf esans falan yok içinde
    mecidefendinin kremi yoktu softem verdiler evde açınca anladım uzaktan yakından ilgisi olmadığı gibi egzama ve benzeri deri hastalıklarında asla ve asla kullanmamak lazım tehlikeli bile olabilir kaldı ki çok basit el kreminden bile kötü inanın vazelin ondan daha iyi sonuç veriyor...
    ben ayaklarıma, tırnaklarıma kullanıyordum çok iyi geliyordu aynısefa kremi...
    sözün özü dediğiniz gibi bildiğimiz emin olduğumuz markaların dışında hele deri hastalıkları gibi açık yaralarda asla kullanmamak lazım bilmediğimiz ürünleri...
    bir de şu var satıcı tuzakları sizin kullandığınız bir markayı istiyorsunuz ellerinde o ürün yok size başka bir ürünü öneriyorlar bu nedir hiç duymadım deyince de aaa nasıl olur çok sattığımız çok talebi olan bir ürün falan deyince satıcı kendinizi birden kör cahil konumunda hissedip hadi deneyeyim bari modlarında ürünü almak zorunda hissediyorsunuz
    softem firmasıyla bir derdim yok ama aldığım ilk ürünle kendimi kandırılmış hissettim bir daha asla yanından yöresinden geçmem :)) zararım sadece 20 tl olarak kalsın
    firmanın sayfasına şikayet olarakta yazdım ama yollayamadı sanırım siteleride kelek çıktı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki katılıyorum, bildiğimiz güvendiğimiz ürünlerden şaşmamamız gerekiyor ama "marka" konusunda ben hala çok bir şeyin fark etmediğini düşünüyorum. Softem'de böyle bir şanssızlık yaşamışsınız, kimileri de Mecitefendi'de yaşıyor, kimisi en güvenilir tabir edilen markalarda yaşıyor. Markalaşma olayı her şekilde düzmece. Yok high end'miş yok doğalmış yok çok pahlıymış ucuzmuş vs. İlla ki içinde bir yalan hile dönüyor. Önemli olan müşteriye çok güvenilirmiş gibi görünüp para kazanmak. Ben hiçbirine güvenmiyorum açıkçası. Bu yüzden de söz konusu üzerindeki isim/logo olunca "farketmez" diyorum, önemli olan ürün. Bize düşen de mecburen içeriklerine bakmak ve araştırmak. Ama bunlar sadece benim görüşüm elbet;) Satıcı konusunda tümüyle katılıyorum ağızlarından çıkan her laf uydurma.

      Ben bu kremi gayet yüzüme de kullandım ve sorun temizleyicimde vs değilse mutlaka geçiriyor egzamayı.

      Sil
  16. Sizde haklısınız ) ama bir şeyleri de değiştirmek bizim elimizde… hakkımızı aramak, kaliteli ürünleri desteklemek, taklitlerden sakınmak… biz talep etmezsek nereye satacak kötü kalitesiz malını…
    Şimdi ürünü aldığım aktardan geliyorum softem i iade ettim henüz paramı almadım firmayla görüşecekler... aynısefa kremini çoğu kişi egzama için kullanıyor ve genel kanı iyi geldiği peki gerçek aynısefa kremini bilmeyen esans basılmış içeriği belli olmayan kaldı ki bir sürü latince terimler var üzerinde yazan kimyacı değiliz elbet nereden bileceğiz bildiğin beyaz vücud losyonu kıvamında bir şey...
    Ben 4 yıldır kullanıyorum aynısefa kremini sadece mecitefendinin değil şimdi hatırlamadığım bir markayı da kullandım o da aynı kıvamda idi aralarında pek fark yoktu yüzüme sürmeye cesaretim yok ama ellerime ayaklarıma çok iyi geldiğini söyleyebilirim…
    Ayrıca ben marka olayını destekliyorum firmalar ürünlerinin arkalarında durabilmeli müşteri zararları her ne olursa olsun karşılayabilmeli marka olmanın koşulu zaten bu değilmidir... marka müşteri memnuniyetini gözeterek ürünlerini piyasaya sürendir ki boşuna yapılmıyor onca yatırım… bu yüzden kullanıcı olarak desteklemeliyiz...
    bu arada güvenimizi sarsan taklitçilere de dikkat etmek gerek aldığımız ürün aslında o üründe olmayabiliyor herşey aynı adı rengi, kokusu hatta dokusu bile işte o zaman aldığınız yerin güvenilir bir firma olması gerek
    bu olayın üzerinde durmamın verdiğim para ile de alakası yok ben bana düşen görevi yaptım… gittim temiz, büyük ve güzel bir aktardan dükkandaki kızın tavsiyesi üzerine bu ürüne sahip oldum ve talep edilen parayı ki bu biraz yüksek geldi itiraz etmeden verdim… buraya kadar her şey çok güzel peki ne aldım ben kandırıldım hiç alakası olmayan dandik ne olduğu belli olmayan ucuz bir krem…
    kimse beni kandırma hakkına sahip değil ve olamazda verdiğim paranın on katını da harcasam bunun mücadelesini versem ve benim gibi onlarca yüzlerce kişide bunu yapsa bu adam malını kime kakalayacak tabiri caizse…
    lütfen haklarımızı bilelim ve arayalım bizler değerliyiz ve güzel şeyleri hak ediyoruz…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke herkes dediğiniz gibi şikayetlerini ve memnuniyetsizliklerini bir şekilde bildirseler. Bu konuda tamamen katılıyorum. Ben de mümkün mertebede bu tarz şikayetleri kendime saklamam, hakkımı ararım mutlaka. Kandırılmamak için bunları yapmalıyız ki kör cahil muamelesi edilmesin, ne satsak alacak bunlar diyerek tepemize çıkmasınlar.

      Marka konusunda demeye çalıştığım bu işte. Hepsi bizi cahil konumuna koyup kandırma derdinde. Yoksa piyasada 1000 lira ve üstü kremler olmazdı. Ya da mucize diye pazarlanan bilmemne maske... Ama talep var. Ha müşterilerine "görünürde" değer verenler vardır, orasını bilemeyeceğim. Her zaman şikayetlerimizin dinlenip adam yerine koyulmamız bir güven duygusu yaratıyor. Ama bunların hepsi görünürde böyle ne yazık ki. Bu yüzden ben markadan çok araştırdığım, deneyip güvenimi kazanan ürünleri tercih ediyorum, markaya çok takılmayıp.

      Kesinlikle katılıyorum size, hakkımızı aramalıyız, onların bizi kandırmasına izin vermemeliyiz.

      Sil
  17. BACK ARAMDA MANTAR ENFEKSİYONU VE EGZAMA VARDI BU KREMİ KULLANDIM VE ŞİMDİ RAHATIM YALNIZ BİR İKİ HAFTA SONRA ETKİSİNİ GÖÇSTERMEYE BASLADI....TAVSİYE EDERİM

    YanıtlaSil
  18. Ben de bu tarz bir ürün almayı düşünürken bunu bulmuştum: http://inlight.com.tr/tr/organik-merhemler?product_id=50

    İlaç tüpü şeklinde olması insana anlamsız bir güven veriyor nedense.. =) Aynısefa ve sinir otu içeriyor, organik olmaları da hoş; en hoşu da markanın BUAV sertifikalı olması tabii ki.. =)

    Ama maalesef Mecitefendi'ye göre oldukça pahalı.. =(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet işe yarayacak bir ürüne benziyor:) Ama Buav sertifikası yok bu markanın. Belki tavşan logosu vardır, bilemiyorum. Ama Leaping Bunny'de isimleri yok.

      Keşke bu kadar pahalı olmasaymış hakikaten!

      Sil
  19. Yok yok var; Leaping Bunny, BUAV'ın Amerika şubesi zaten.. =) Benim baktığım Britanya sitesi olan: http://www.gocrueltyfree.org/product/505

    Leapingbunny.org'da daha çok Amerikan markası, gocrueltyfree.org'da ise daha çok Avrupa markası var.

    Bu arada Mecitefendi indie markalar kategorisinde yer almalı bence =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde Leaping Bunny'nin genel pdf listesine bakıyorum. gocrueltyfree.org da aynı şey mantığıyla. Ama neden bir sitede daha geniş kapsamlı markalar var şu anda kızgınım açıkçası. Bana pdf listesi daha kullanışlı ve pratik geliyor, teker teker sayfaları aratmak mı zorundayız öbür siteden:( Amerikan ve Avrupalı (varsa diğer ülkelerin) markaları bir araya toplasınlar işte Peta gibi? Gerçekten çok saçma olmuş, mail atayım ben en iyisi.

      Bu arada teşekkür ederim haber verdiğin için^^

      Sil
    2. Bütün hayatım bir yalandan ibaretmiş gibi geldi şu an:D Aylardır gocrueltyfree.org'un yüzüne bakmadım leapingbunny.org ile aynı şey diye. Neler kaçırdım acaba?

      Sil
    3. Peta'nın listesinde görünüp Amerika'da satılmayan marka var mı, emin değilim. Sanırım gocrueltyfree.org da yalnızca Avrupa'da satılan markaları gösteriyor, yani Leaping Bunny'de olup da Avrupa'da satışı olmayan markaları koymamışlar. Bir de gocrueltyfree.org'da ülkelere göre arama da yapabiliyorsun, hatta Türkiye de var: http://www.gocrueltyfree.org/search?product-type=cosmetics&country=226

      Tam bir liste olsa daha kolay olurdu evet. Çünkü Leaping Bunny'de olup Batı Avrupa'da satışı olmayan markaların bazıları Türkiye'de bulunabiliyor. Türkiye diye aratınca çıkan liste de çok yetersiz zaten. Gerçi Buav'da kim uğraşacak Türkiye'yle.. =)

      Sil
    4. Evet bir zamanlar Türkiye'yi arattığımı hatırlıyorum, hatta bilmediğim bir sürü marka vardı. Ama malum, yurtdışından alışveriş yasağımız olmasına rağmen pek değişik markalar getirmiyorlar sağolsunlar. O yüzden o liste fazla bile sanki:)

      Benim demeye çalıştığım, Buav sertifikalı bütün markaları görüntülemek istesek tek tek ülke seçip sayfaları next next mi yapacağız? Peta'da bütün o uzun listeyi tek sayfa halinde görüntüleyebiliyorsun, gocruletyfree'de ise yapamıyorsun? Pfff

      Sil
  20. gocrueltyfree.org'un PDF dosyasına bu adresten ulaşabilirsin: http://www.gocrueltyfree.org/downloads/lbcf.pdf

    Gerçi yine Leapingbunny.org'unki ile iki ayrı PDF dosyası oluyor ama yine de hepsini bir arada görmek açısından iyi.. =)

    Evet oradaki markaların ben de çoğunu duymadım. Ama Google'da aratınca gerçekten Türkiye'de satıldıklarını görüp şaşırmıştım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ya ben bunu bulana kadar aylar geçerdi herhalde:) next next diye uğraşacaktım ahaha

      Ben en son baktığımdan beri birkaç marka daha eklenmiş Türkiye'dekilere, mutlaka inceleyeceğim!

      Sil
  21. Çok özür dilerim ama bi yerlerde elma sirkesi içmenin ve sürmeninde SD yi geçirdiği söylenmiş.Siz denedinizmi ?

    Şöyleki ben denicem ayrıca sizin bu kremide sürücem.Valla bende en pahalı dermatologlara gittim.İnanın anlaştığı firmanın ilacını yazıyor ya ducray yada la roche yazdılar.Bide cok ilgisizler bu doktorlar tabi iyileşirsek para kazanamıcaklar ne bizden nede ilaç şirketlerinden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doktorlar başımızın tacı tabii ama anlaşmalı oldukları markaların dışına çıkmanızı kabul etmiyorlar, bu tarz doğal çözümleri küçümsüyorlar. Eh ben de şimdiye yazılan hiçbir ilaçtan aynısefa kremi kadar randıman alamadığım için çok da güvenemiyorum kendilerine.

      Elma sirkesi içmeyi hiç denemedim açıkçası ama sivilcelerime sürmeyi denemiştim. Egzamama ne tür bir etki edeceğini bilmediğim için o bölgelere değdirmemiştim ama. Antiseptik olduğu için etki edebilir ama denemek lazım. Siz denerseniz eğer burada paylaşırsanız sevinirim:)

      Sil
  22. arkadaşlar ben mecitefendinin aynı sefa kremini 2 yıldır kullanıyorum ve çok memnunum bende egzama yada sedef yok cilt bakımım için kullanıyorum hatta geçen yaz çok yoğun güneşte kalmama rağmen yüzüme birtane bile çil düşmedi düzenli kullanmak çok önemli güneşten gerçekten koruyor bende kime tavsiye etsem çok memnun kaldı bide sivilce izleri olan arkadaşlara benden bi tavsiye eczanede madecassol diye bir merhem var bu kremi ve aynı sefayı avuç içinizde az miktarda karıştırıp sürün iyi geldiğini göreceksiniz ben pahalı markalara para vermiyorum artık kendi cilt bakım kremlerimi ve saç bakım ürünlerimi kendim hazırlıyorum gayette etkili yıllardır döktüğüm paralara yazık doğal ürünler en iyisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon, "arkadaşlar" kim? Burası forum değil yalnız farkettiyseniz! Sizlerin her yorumu benim tarafımdan okunuyor ve cevaplanıyor. Sizse beni yok sayıyorsunuz. Eğer özellikle bir yorumcuya cevabınız varsa direkt ona söyleyin. Ya da forumlara üye olup orada paylaşın tavsiyelerinizi -madem benle paylaşmayı uygun bulmuyorsunuz.

      Sil
    2. ÜZGÜNÜM NİYETİM SİZE SAYGISIZLIK YAPMAK DEĞİLDİ KUSURA BAKMAYIN

      Sil
  23. merhaba ,
    benimde kafa derimde egzama çıktı doktorum şampuan ve deri besleyici bir ilaç verdi kullanmaya başladım postuda bir arkadaşım söyledi dert yeni olunca yeni yeni araştırıyorum acaba kafa derimede uygulasam işe yararmı gerçi yağlı olması saçlarım için bi kötü görüntü yaratıcak ama artık uygulayıp yıkayaıp çıkmam gerekecek konuyla ilgili bir öngörün varsa paylaşabilir misin

    teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce doktorun verdiklerini kullanmanı öneririm. Ama geçmiyorsa bu kremi saç diplerine sürüp beklet mesela. Ne kadar uzun olursa o kadar iyi. Yalnız insan içine çıkılacak bir görüntü olmaz açıkçası, boş bir gününde duştan önce yapabilirsin. Ya da saç diplerin için bu krem fazla katı geliyorsa kayısı çekirdeği yağı var, onu deneyebilirsin? Yine saç diplerinde bekletip yıkarsın.

      Tabii benim saçlarımda çok nadiren olur egzama, onda da hiç denemedim bu kremi. Bu yüzden işe yaramayabilir de, bilemiyorum:) Ama kaşlarımdaki egzamaya çok iyi geldiğinden saça da iyi geleceğini sanıyorum.

      Geçmiş olsun!

      Sil
  24. Ben de aynı sorunu yaşıyorum.Saç diplerim,ensem ve şakaklarımda kaşıntıyla beraber pullanma oluyor.
    Böyle zamanlarda cildime elma kabuğu sürüyorum.Bazen salatalık kabuğu da sürdüğüm oluyor.
    İkisi de iyi geliyor,özellikle elma kabuğunu tavsiye ederim.
    Şampuan olarak clear cool sport kullanıyorum.İçindeki mentol iyi geliyor sanırım.
    Clear'i sadece atak dönemlerinde kullanıyorum.Sürekli kullanıp saçımı alıştırmak istemiyorum.
    Aynısefa kremini mantar için araştırırken bu sayfaya denk geldim.
    Kremi alıp denemek farz oldu artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Saç derisi egzaması için doktora görünürseniz gayet etkili şampuanlar veriyorlar, yok ediyor diye biliyorum. Elma kabuğunu deneyeceğim teşekkürler:)

      Sil
  25. merhaba arkadaşlar bana yardımcı olur musunuz benimde burnmda çıktı tamamen ilaç sürüyorum eumovate diye iki üç kez geçiyor beş gün sonra tekrar başlıyor ve kızarmaya başlıyor yine sürüyorum geçiyor ama ilaç da sivilce yapıyor ne olucak bilmiyorum 3 aydır böyleyim daha önce böyle birşey yoktu 21 yaşındayım bu başka yerlerede sıçrar mı ondan korkuyrom şimdide bir yerim kızarırsa yada kaşınırsa panik oluyorum cevap verirseniz ve öneride bulunursanız sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burası forum değil blog. Sizin yorumunuzu okuyup cevap verecek tek kişi benim. Forumda başlık açıyor gibi "arkadaşlar" hitabıyla başlamanız biraz garip. Her ne kadar siz başkalarına sormuş bulunsanız da blog sahibi olarak yine ben cevaplayacağım sorunuzu.

      Demek ki cildiniz ilacın içindeki bir şeye tepki göstermiş. Egzama ilerlerse sedef hastalığı oluşturabilir o yüzden doktora gidip sivilce yapmayan başka bir merhem-krem vs isteyebilirsiniz. Ayrıca yukarıdaki yazımda bahsettiğim Aynısefa kremi bana iyi gelmişti. Sizde nasıl bir etki yaratacağını bilemem ama?

      Sil
  26. tamam kusura bakma peki bişey daha sorucam egzema o bölegede çıktıktan sonra mı kaşınır önce mi teşekkür ederim şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese göre değişen bir şey o kaşıntı. Bende kimi zaman olmuyor bile. Doktora danışmanız en mantıklısı olacaktır.

      Sil
  27. güzel bi sayfa insanlarn deneymleri de bize bilgi yol olabiliyor tıbbi ve aromatik bitkiler mezunuyum ve aktarda çalışıyorum dediğiniz gibi bu aynı safa kremi mucize gibi yanık (ki acısını direk geçiriyor) egzema sedef leke tüm deri rahatszlklrı diyebilirim çok iyi geliyor ki bunu müşterilrmden de duyuyorum, sayfanızada egzema araştırması yaparken denk geldim daha derine inmek gerekiyor çünkü ve mutlaka içeridende tadavi gerekiyor karaciğer temizleyici ürünler mutlaka kullanılmalı mesela kremlerin yanında..

    YanıtlaSil
  28. arkadaşlar kolay gelsin benim yüzümde sivilce var iki yanağımda sivilceden ziyade kızarık sivilceler bide irinli irinli ben aktardan softem limon cekirdeği yağı diye krem aldım 2 aydır onu kullanıyorm ve 19 yaşındayım bıktım artık geçmiyo softem de geçirmedi kullanıp memnun kalan var mı cildim yaglı ve yag dengesini koruyo o diyolar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Adsız, burası bir blog. Blogu ben yazıyorum ve gelen yorumları da ben kontrol ediyorum, ben cevaplıyorum. "Arkadaşlar"ın görüp cevap vermesini bekleyeceksen yıllar geçebilir.

      Sivilcelerin varsa aktardan, Softem'den hele hele limon çekirdeği yağı gibi şeylerden çok medet umma derim. Hiç geçmeyen bir problemse en güzeli doktora gitmek. Ayrıca sivilceler çoğunlukla beslenme kaynaklı da olabiliyor, daha sağlıklı beslenmek iyi bir çözüm olabilir.

      Sil
  29. merhaba, 1-2 ay önce göğsümde kızarıklıklar oldu ve sıcaktandır diyip, üzerinde durmadım ama sonradan bu kızarıklıklar kahverengi lekeye dönüştü, dr a gittiğimde egzamanın leke bırakıp geçtiğini söyledi. verdiği krem lekeyi geçirmedi. bu kahverengi lekeyi çıkarmak için sizin bildiğiniz bir yöntem var mı? paylaşırsanız çok sevinirim. teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bildiğim üzüm çekirdeği yağı, pirinç kepeği yağı, kayısı çekirdeği yağı, argan yağı cilt lekelerini düzenliyor. Ayrıca glikolik asit peelingi de lekeleri açıyor ama kullanımını iyi öğrenip dikkatli olmakta fayda var. Su ile seyreltilmiş elma sirkesi ya da limon da düzenli kullanımda iyi gelebilir. Fakat ben bu konuda kesinlikle bir uzman değilim ve yine bir doktora görünmenizi tavsiye ediyorum!

      Sil
  30. Merhaba, öncelikle blogunuzu bundan sonra takip edeceğim. Ben de zaman zaman yaşadığım egzama sorunu için alıp kullanacağım, sonuçlarını paylaşmak istiyorum. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  31. kizlar kremin kokusu cok hos bence benimde vulvamda kadinti vardi egzama denildi cok kotu bi durumdaydim tam iki sene cektim en son cok azitti kasintilarim gece uykudan kaldiracak sekilde...agliyordum gittigim kullanmadigim ne doktr nede krem kalmadi..aksine dahada kotu yapti kremler.en don ksdin dogumcum vulvs bolgesinde (vajinanin dis dudaklari) biyopsi yapildi sonuc allerjik.ardic katrani sabun ve aynisefa kremi kullandim yanliz ilk biberiye yagi kullandim kasintidan yara olan bolgelere ve kadinan yerlere hergun iki kez surdum cok yakti menthol gibi ama biberiye yaginin yara iyilestrme oxelligi var artik cildrmk uzereydim son care dedim bu yuzden srdum bi hafta biraz aci cktim ama degdi kasintim tamsmen yok oldu.biberiye yagi bir cok seye faydali iyice yedrmk lazim bu arada ayni sefa kremi yuzumdeki svilcelerimi kuculttu gecmis olsun hepimize ee sllah yaratmis bizede okuyup arastirmak dusuyor ilk emirde denildigi gibi oku oku oku...sewgiler

    YanıtlaSil
  32. kasımda bazı yerlerde iz var ve kaş çıkmıyor iki kaşım çok dengesiz duruyo gerçekten :( yorumlarda okudum kaş kirpik çıkarmada çok işe yarıyo diyolar mecitefendi kayısı kremi bu konuda bilgisi olan yazabilirmi acaba lütfen çok yardıma ihtiyacım var :( ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Besleyici bir yağ olduğu için belki işe yarayabilir. Ben daha çok hint yağının ve badem yağının saçlara, kaşlara, kirpiklere iyi geldiğini duyuyorum.

      Sil
  33. Sedef hastaligna nasil bi etkisi var paylasirsnz cok sewinirim...

    YanıtlaSil
  34. Ben sedef hastasiyim ve aynisefa urununun iyi geldigini duydum aktarcilarda bunu dogruladi simdilik sadece ellerimde birkac yerde var simdilik ellermde deneyecgm iyi gelirse dirseklere oyle surecegim sedefli bi kullanan varsa lutfen yazsin...sifali ve lekesiz gunlere :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sedef olmadığı için etkilerini bilemem. İyi geldiğini söyleyen sedef hastaları da çıkıyor. Yine de öncekli olarak doktora görünmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  35. Arkadaşlar merhaba yaklaşık iki yıldır gitmedigim doktor uygulamadığım yöntem kalmadı en son artık egzama olan bölgeyi kesip atasım geldi diyebilirim geceleri istem dışı kaşınmalar sonucu uyanmalar biriyle sohbet ederkenki karşımdaki kişinin egzamalı bölgeye gözünün kayması beni accayip rahatsız ediyordu.stres dediler kariyeri hiçe saydık test yaptık onu kullanma bunu kullanma tamam dedik ama nafile bendeki belirtileri ciltte kuruma kabarma yaglanma ve pullanma şeklindeydi bildiginiz yılan gibi deri değiştiriyordum :) her gün sonra dedimki kurulugu önlemek için en iyi nemlendirici vazelin dedim mademki cildim hassas bebek şampuanı kullanayım traş bıcaklarımı kullan at yapayım köpük olarakta hassas ciltler için olanindan alayim falan filan sanki hafifledi gibi ama sonra yine aynı :) sonra anladımki sürekli sıcak duş yerine ılık bir duş ve birde yediklerimize dikkat etmemiz gerekiyor yumurta yedikten sonra gün icinde egzamali bölgenin volkanik dag gibi yandıgını gozlemledim ve yumurtadan uzak durmaya başladım ve oniki saat araliklarla fucicort denilen kremi kullandım ve şu an cildim eskisi gibi hiçbir sorun yok artık yumurtadan uzak durruyorum belkide bunun etkisi iyilesme surecinde en buyuk faktördür benim size tavsiyem birgun tk besin alin ve egzamanizi kontrol edin diger gun baska bir besin alin ve yine kontrol edin eger o gün yediginiz ürün egzamali bölgenizde tahrişe neden olduysa o besini hayatinizdan çikartin sabah kahvaltilarinda yumurtaya hasret yasiyorum :)
    herkesin eski sagligina kavuşması dilegiyle sevgiler saygilar

    YanıtlaSil

Reklam içerikli yorumlar yayınlanmayacaktır.